O projekcie


Kampania „Promocja drobiu oraz obalenie mitów związanych z drobiem wśród słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku” została stworzona specjalnie z myślą o seniorach. Jest to grupa społeczna, która w kampaniach informacyjno – promocyjnych bywa często pomijana.  Zjawisko to jest bardzo krzywdzące dla seniorów. Stanowią oni bowiem duży odsetek polskiego społeczeństwa  i ich decyzje zakupowe są równie ważne, co decyzje konsumentów będących w wieku produkcyjnym. Wśród tej grupy szczególnie aktywni są słuchacze Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Najważniejszym założeniem kampanii i celem, jaki jej przyświeca, jest popularyzacja polskiego mięsa drobiowego wśród seniorów, z mocnym wskazaniem na słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Chcemy, aby seniorzy, dzięki prowadzonym przez nas działaniom uzyskali jak najwięcej rzetelnych informacji na temat korzyści wynikających ze stosowania diety opartej na polskim mięsie drobiowym.

Osoby w starszym wieku powinny spożywać głównie pokarmy lekkostrawne, głównie dlatego, że organizm człowieka z wiekiem pracuje coraz wolniej – zmniejsza się ilość wydzielanej śliny oraz soków trawiennych, perystaltyka jelit słabnie. Z wiekiem pogarsza się również stan uzębienia, co sprawia, że seniorzy nie są w stanie pogryźć niektórych produktów spożywczych. Produktem, stanowiącym odpowiedź na specjalne potrzeby seniorów jest drób – lekkostrawny, delikatny w smaku i drobnowłóknisty –  dzięki czemu jest łatwy do pogryzienia i strawienia.

Mięso drobiowe jest jednym z najchętniej wybieranych rodzajów mięs przez Polaków, a jego popularność z roku na rok rośnie. Dzieje się tak głównie za sprawą jego walorów odżywczych  i smakowych, łatwej dostępności oraz konkurencyjnej ceny. Niestety, w świadomości wielu konsumentów nadal funkcjonują obiegowe opinie o powszechnym stosowaniu antybiotyków i stymulatorów wzrostu u kurcząt. Pojawiają się głosy, że spożywanie tego rodzaju mięsa jest niezdrowe, może wywoływać alergie, a nawet wpływać na gospodarkę hormonalną organizmu.

Wiele osób usuwa drób ze swojej diety, argumentując swoją decyzję zasłyszanymi  u niesprawdzonych źródeł pogłoskami. Do najczęściej powtarzanych mitów należą te o zawartości antybiotyków i hormonów wzrostu w mięsie drobiowym oraz negatywny wpływ paszy z zawartością GMO na jakość mięsa.

Działania informacyjno-promocyjne, które będziemy zrealizować w trakcie kampanii pt. „Promocja drobiu oraz obalenie mitów związanych z drobiem wśród słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku” mają za zadanie skuteczne obalenie mitów dotyczących polskiego drobiu funkcjonujących wśród polskiej opinii publicznej. Liczymy na to, że właściwie wyedukowani seniorzy będą, bez żadnych wątpliwości, sięgali po polskie mięso drobiowe podczas swoich codziennych zakupów i zyskają pewność, że jest ono produktem zdrowym i bezpiecznym dla zdrowia, zalecanym przez dietetyków i lekarzy.       

Liczymy na to, że podjęte przez nas działania umożliwią polskim seniorom zdobycie wszystkich niezbędnych informacji na temat prozdrowotnych właściwości polskiego drobiu, co finalnie sprawi, że będą oni chętniej i częściej włączać go do swojej codziennej diety.